ΑΛΛΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Έναρξη 1η Δεκεμβρίου
Χρονική διάρκεια: 400 ώρες (4 μήνες)

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Ο σκοπός του προγράμματος είναι οι εκπαιδευόμενοι να αποκτήσουν τις απαιτούμενες γνώσεις, δεξιότητες και στάσεις για να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες των ενηλίκων εκπαιδευόμενων που συμμετέχουν σε σεμινάρια και προγράμματα Διά Βίου Μάθησης.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

  • Σε εκπαιδευτές Ενηλίκων.
  • Σε εκπαιδευτικούς και Στελέχη εκπαίδευσης.
  • Σε υποψήφιους εκπαιδευτές ενηλίκων, όλων των ειδικοτήτων, που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις εξετάσεις πιστοποίησης εκπαιδευτών ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης στον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
  • Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές που ενδιαφέρονται να εργαστούν στον χώρο της εκπαίδευσης ενηλίκων.
  • Σε Κοινωνιολόγους, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς λειτουργούς και σε άλλους επιστήμονες διαφόρων κατευθύνσεων και ειδικοτήτων.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ;

  • Μοριοδοτείται  σε προκηρύξεις του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ),  ΣΔΕ (Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας), Δ.Ι.Ε.Κ. κ.ά.
  • Λαμβάνεται σοβαρά υπόψη για απασχόληση σε ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (ΚΔΒΜ επιπέδου 2, ΙΕΚ, Ιδιωτικά Σχολεία, Κολέγια, Φροντιστήρια κ.λπ.).

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

  • Τα χαρακτηριστικά των ενήλικων εκπαιδευομένων – Ο ρόλος του εκπαιδευτή ενηλίκων
  • Η δυναμική της ομάδας – Οι ρόλοι των μελών σε μια ομάδα
  • Θεωρίες μάθησης: συμπεριφοριστικές, γνωστικές, ανθρωπιστικές
  • Διά Βίου Εκπαίδευση στην Ευρώπη και την Ελλάδα
  • Σχεδιασμός και Οργάνωση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
  • Μεθοδολογία σχεδιασμού και εκπαιδευτικές τεχνικές στην εκπαίδευση ενηλίκων
  • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Βασικές έννοιες, αρχές και στόχοι – Αναγνωρίζοντας τη διαπολιτισμική ικανότητα
  • Η αξιοποίηση των εποπτικών μέσων διδασκαλίας στην εκπαίδευση ενηλίκων
  • Εκπαιδευτικό υλικό – εκπαιδευτικοί χώροι
  • Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών
  • Αυτοαξιολόγηση – Συνεχής ανάπτυξη
  • Η μικροδιδασκαλία στην Εκπαίδευση Ενηλίκων: έννοια και σκοπός της μικροδιδασκαλίας, σχεδιασμός, παρουσίαση, αξιολόγηση και δραστηριότητες.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

 Το επιμορφωτικό σεμινάριο:

  • Διεξάγεται αποκλειστικά με την Εξ Αποστάσεως μέθοδο εκπαίδευσης (e-learning) (σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκατάρτιση).
  • Συνεχής ανατροφοδότηση των αποριών, ερωτημάτων και διευκρινήσεων από τον υπεύθυνο εκπαιδευτή μέσω email.
  • Περιλαμβάνει εκπαιδευτικό εγχειρίδιο, πρόσθετο επιμορφωτικό εκπαιδευτικό υλικό, οπτικοακουστικό υλικό, επιστημονικά άρθρα, διπλωματικές εργασίες και διδακτορικές διατριβές και σχετική βιβλιογραφία.
  • Η τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου ολοκληρώνεται με την εκπόνηση τελική εργασίας και σύντομων δραστηριοτήτων και αυτοαξιολογήσεων ανά θεματική ενότητα του σεμιναρίου.

Έναρξη 1η Δεκεμβρίου
Χρονική διάρκεια: 400 ώρες (4 μήνες)

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Σκοπός του προγράμματος είναι η παροχή επιμόρφωσης και κατάρτισης σχετικά με τα συγκεκριμένα αυτά θέματα, τόσο θεωρητικά, όσο και σε επίπεδο πρακτικών δεξιοτήτων. Οι θεματικές ενότητες που θα παρουσιαστούν περιλαμβάνουν το περιεχόμενο και τα στάδια της επαγγελματικής συμβουλευτικής ενηλίκων, την επαγγελματική ανάπτυξη, την αυτογνωσία, τους παράγοντες και τα εμπόδια στη λήψη επαγγελματικών αποφάσεων, τη προετοιμασία για την είσοδο στην αγορά εργασίας, τη χρήση των ψυχομετρικών εργαλείων κ.λπ.

Επιπρόσθετα, αναλύονται θέματα που αφορούν τη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό παιδιών και εφήβων, τη καθοδήγηση των μαθητών στην επαγγελματική τους ανάπτυξη και στη σχολική επαγγελματική τους πορεία, στην επίλυση προβλημάτων και δυσκολιών, στη διαδικασία λήψης αποφάσεων με σκοπό την ένταξή τους στην αγορά εργασίας στο σύγχρονο κοινωνικό και οικονομικό γίγνεσθαι.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

  • Σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται ή πρόκειται να εργαστούν σε Κέντρα Διά Βίου Μάθησης και Δομές Δομές Διά Βίου Μάθησης.
  • Σε εκπαιδευτές Ενηλίκων.
  • Σε συμβούλους Σχολικού και Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
  • Σε αποφοίτους Τμημάτων Ανθρωπιστικών,
    Κοινωνικών, Ψυχοπαιδαγωγικών, Οικονομικών και Θετικών Επιστημών.
  • Σε γονείς.
  • Σε ειδικούς παιδαγωγούς.
  • Σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας.
  • Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές ειδικοτήτων που δύνανται να διδάξουν σε Δομές Διά Βίου Μάθησης.
  • Σε Κοινωνιολόγους, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς λειτουργούς και σε άλλους επιστήμονες διαφόρων κατευθύνσεων και ειδικοτήτων.
  • Σε όσους δραστηριοποιούνται στον χώρο της τυπικής εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης ενηλίκων.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ;

  • Μοριοδοτείται  σε προκηρύξεις του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.),  Σ.Δ.Ε. (Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας), Δ.Ι.Ε.Κ. (Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης), (ΚΔΒΜ) Κέντρα Διά Βίου Μάθησης κ.ά.
  • Λαμβάνεται σοβαρά υπόψη για απασχόληση σε ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (ΚΔΒΜ επιπέδου 2, ΙΕΚ, Ιδιωτικά Σχολεία, Κολέγια, Φροντιστήρια κ.λπ.).

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

  • Επαγγελματική Συμβουλευτική Ενηλίκων και Μαθητών
  • Κύριες θεωρίες συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού – επαγγελματικής ανάπτυξης
  • Ο Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού
  • Οι Προκλήσεις των Επαγγελματικών Συμβούλων
  • Μεθοδολογία Συμβουλευτικής Διαδικασίας
  • Τρόποι συγκέντρωσης πληροφοριών και διάγνωσης αναγκών – Σύναψη Συμβολαίου
  • Τεχνικές και Δεξιότητες Συμβουλευτικής Διαδικασίας
  • Μέθοδοι παροχής συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού
  • Βασικές αρχές μεθοδολογίας συμβουλευτικής συνέντευξης
  • Κύριες τεχνικές συμβουλευτικής συνέντευξης
  • Ψυχομετρικά Τεστ και Ερωτηματολόγια
  • Θεωρίες Συμβουλευτικής Ψυχολογίας και εφαρμογές στην Επαγγελματική Συμβουλευτική
  • Θεωρίες Επαγγελματικής Ανάπτυξης και εφαρμογές στην Επαγγελματική Συμβουλευτική
  • Λειτουργίες της συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού (Αυτογνωσία – Αυτοαντίληψη, Πληροφόρηση, Λήψη Απόφασης, Τοποθέτηση, Μετάβαση, Επαγγελματική Προσαρμογή – Ικανοποίηση κ.λπ.)
  • Παράγοντες (κοινωνικοί, οικονομικοί, ψυχολογικοί) και διαδικασία λήψης επαγγελματικών αποφάσεων
  • Διαδικασία επαγγελματικής και προσωπικής ανάπτυξης του ατόμου
  • Αγορά Εργασίας και δομές εκπαίδευσης και κατάρτισης
  • Συναισθηματικά και Εκπαιδευτικά Προβλήματα των Μαθητών – Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
  • Συμβουλευτική Ευάλωτων Κοινωνικά Ομάδων
  • Τεχνικές αναζήτησης εργασίας
  • Σύνταξη βιογραφικού σημειώματος και συνοδευτικής επιστολής
  • Τεχνικές συνέντευξης επιλογής προσωπικού
  • Βασικές αρχές σύνταξης και παρουσίασης εκθέσεων Επαγγελματικής Συμβουλευτικής
  • Κύριες αρχές διαμόρφωσης ατομικού σχεδίου δράσης.
  • Πρακτική Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού -Βιωματικές ασκήσεις
  • Ο Ρόλος των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην Επαγγελματική Συμβουλευτική παιδιών και εφήβων
  • Προβλήματα και προκλήσεις στο επάγγελμα του Συμβούλου Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Ηθική και Δεοντολογία
  • Κώδικας δεοντολογίας-Γενικές αρχές – υποχρεώσεις για τη διασφάλιση της ποιότητας του επαγγέλματος του συμβούλου
  • Μεθοδολογία Έρευνας ζητημάτων που σχετίζονται με την Επαγγελματική Aνάπτυξη Mαθητών

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

 Το επιμορφωτικό σεμινάριο:

  • Διεξάγεται αποκλειστικά με την Εξ Αποστάσεως μέθοδο εκπαίδευσης (e-learning) (σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκατάρτιση).
  • Συνεχής ανατροφοδότηση των αποριών, ερωτημάτων και διευκρινήσεων από τον υπεύθυνο εκπαιδευτή μέσω email.
  • Περιλαμβάνει εκπαιδευτικό εγχειρίδιο, πρόσθετο επιμορφωτικό εκπαιδευτικό υλικό, οπτικοακουστικό υλικό, επιστημονικά άρθρα, διπλωματικές εργασίες, διδακτορικές διατριβές και σχετική βιβλιογραφία.
  • Η τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου περιλαμβάνει την εκπόνηση τελικής εργασίας, την υλοποίηση σύντομων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και αυτοαξιολογήσεων ανά θεματική ενότητα του σεμιναρίου.

Έναρξη 1η Δεκεμβρίου
Χρονική διάρκεια: 400 ώρες (4 μήνες)

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Σκοπός του προγράμματος είναι οι εκπαιδευόμενοι να αποκτήσουν βασικές γνώσεις των αρχών της Σχολικής Ψυχολογίας. Επιπλέον, θα λάβουν πλήρη και έγκυρη ενημέρωση για τις ψυχολογικές και συμβουλευτικές υπηρεσίες που πραγματοποιούνται στη σχολική κοινότητα και θα καταρτιστούν στον εντοπισμό, το χειρισμό και την αντιμετώπιση ψυχοκοινωνικών προβλημάτων παιδιών, εφήβων αλλά και ενηλίκων. Τέλος, θα παρουσιαστούν και αναλυθούν στρατηγικές και τεχνικές για τη διαχείριση κρίσεων και προβληματικών καταστάσεων στην οικογένεια και το σχολείο.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

  • Σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται ή πρόκειται να εργαστούν σε Κέντρα Διά Βίου Μάθησης και Δομές Δομές Διά Βίου Μάθησης.
  • Σε εκπαιδευτές Ενηλίκων.
  • Σε εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης που ασχολούνται με την σχολική εκπαίδευση μεταναστών, προσφύγων, ρομά, μουσουλμάνων και άλλων ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.
  • Σε συμβούλους σταδιοδρομίας.
  • Σε γονείς.
  • Σε ειδικούς παιδαγωγούς.
  • Σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας.
  • Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές ειδικοτήτων που δύνανται να διδάξουν σε Δομές Διά Βίου Μάθησης.
  • Σε Κοινωνιολόγους, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς λειτουργούς και σε άλλους επιστήμονες διαφόρων κατευθύνσεων και ειδικοτήτων.
  • Σε όσους δραστηριοποιούνται στον χώρο της τυπικής εκπαίδευσης και της εκπαίδευσης ενηλίκων.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ;

  • Μοριοδοτείται  σε προκηρύξεις του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.),  Σ.Δ.Ε. (Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας), Δ.Ι.Ε.Κ. (Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης), (ΚΔΒΜ) Κέντρα Διά Βίου Μάθησης κ.ά.
  • Λαμβάνεται σοβαρά υπόψη για απασχόληση σε ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (ΚΔΒΜ επιπέδου 2, ΙΕΚ, Ιδιωτικά Σχολεία, Κολέγια, Φροντιστήρια κ.λπ.).

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

  • Σχολική Ψυχολογία: Σύγχρονες Θεωρητικές Προσεγγίσεις και ερευνητικά δεδομένα
  • Αρχές Ψυχολόγου
  • Συμβουλευτική Ψυχολογία
  • Προγράμματα Παρέμβασης στο Σχολικό Περιβάλλον
  • Η ψυχολογία των κινήτρων των μαθητών, στο πλαίσιο της σχολικής τάξης. Διαμορφώνοντας θετικά περιβάλλοντα μάθησης
  • Σύνδεση-Συνεργασία σχολείου, οικογένειας και τοπικής κοινωνίας
  • Συμβουλευτική στη Σχολική Κοινότητα
  • Κρίσεις στη Σχολική Κοινότητα: Πλαίσιο, διαχείριση, συμβουλευτική
  • Διαχείριση σχολική τάξης
  • Προβλήματα Συμπεριφοράς
  • Βασικές αρχές Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
  • Σχολική βία: Μορφές, συνέπειες, μέτρα πρόληψης και διαχείρισης
  • Η εκπαίδευση και συμβουλευτική των εκπαιδευτικών
  • Η εκπαίδευση και συμβουλευτική των γονέων
  • Η Συστημική προσέγγιση στο εκπαιδευτικό περιβάλλον
  • Μαθησιακές δυσκολίες: Ορισμός, ταξινόμηση
  • Εκπαιδευτικά προγράμματα στην Ελλάδα και σχολική ψυχολογία

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

 Το επιμορφωτικό σεμινάριο:

  • Διεξάγεται αποκλειστικά με την Εξ Αποστάσεως μέθοδο εκπαίδευσης (e-learning) (σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκατάρτιση).
  • Συνεχής ανατροφοδότηση των αποριών, ερωτημάτων και διευκρινήσεων από τον υπεύθυνο εκπαιδευτή μέσω email.
  • Περιλαμβάνει εκπαιδευτικό εγχειρίδιο, πρόσθετο επιμορφωτικό εκπαιδευτικό υλικό, οπτικοακουστικό υλικό, επιστημονικά άρθρα, διπλωματικές εργασίες, διδακτορικές διατριβές και σχετική βιβλιογραφία.
  • Η τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου περιλαμβάνει την εκπόνηση τελικής εργασίας, την υλοποίηση σύντομων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και αυτοαξιολογήσεων ανά θεματική ενότητα του σεμιναρίου.

Έναρξη 1η Δεκεμβρίου
Χρονική διάρκεια: 400 ώρες (4 μήνες)

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Σκοπός του συγκεκριμένου εκπαιδευτικού προγράμματος είναι οι εκπαιδευόμενοι να ενισχύσουν και εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους  σε θέματα που έχουν σχέση με το πρόγραμμα σπουδών των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. Επιπλέον, να εμβαθύνουν στις αρχές Εκπαίδευσης Ενηλίκων και να είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να οργανώνουν προγράμματα ενηλίκων με γνώμονα την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και του ομαδικού πνεύματος, την καλλιέργεια των δεξιοτήτων των εκπαιδευόμενων και της ουσιαστικής και αποτελεσματικής επικοινωνίας τους.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

  • Σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται ή πρόκειται να εργαστούν σε Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.
  • Σε εκπαιδευτές Ενηλίκων.
  • Σε εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης
  • Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές ειδικοτήτων που δύνανται να διδάξουν στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.
  • Σε Κοινωνιολόγους, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς λειτουργούς και σε άλλους επιστήμονες διαφόρων κατευθύνσεων και ειδικοτήτων.
  • Σε όσους δραστηριοποιούνται στον χώρο της εκπαίδευσης.

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ;

  • Μοριοδοτείται  σε προκηρύξεις του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ),  ΣΔΕ (Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας), Δ.Ι.Ε.Κ. κ.ά.
  • Λαμβάνεται σοβαρά υπόψη για απασχόληση σε ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (ΚΔΒΜ επιπέδου 2, ΙΕΚ, Ιδιωτικά Σχολεία, Κολέγια, Φροντιστήρια κ.λπ.).

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

  • Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ενηλίκων: το θεωρητικό πλαίσιο και οι αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων
  • Η εκπαιδευτική διεργασία στην εκπαίδευση ενηλίκων
  • Ο ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στη σύγχρονη κοινωνία
  • Μαθησιακές ομάδες ενηλίκων, οι ρόλοι και ο εκπαιδευτής ενηλίκων
  • Συμβόλαιο μάθησης
  • Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Φιλοσοφία και Πρόγραμμα Σπουδών
  • Νομικό πλαίσιο στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: ο εκπαιδευτής και οι εκπαιδευόμενοι στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
  • Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προγραμμάτων και Διδακτικής Ενότητας: Διαθεματικότητα στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
  • Εκπαιδευτικές Τεχνικές και Διδακτικές Μέθοδοι: Μικροδιδασκαλία
  • Αξιολόγηση σταΣχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Περιγραφική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγησηκαι αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου από τους εκπαιδευομένους
  • Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
  • Οδηγός Εκπαιδευτή Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας
  • Η διαθεματικότητα, τα σχέδια δράσης και η βιωματική μάθηση στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
  • Παραδείγματα διδακτικών σεναρίων

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

 Το επιμορφωτικό σεμινάριο:

  • Διεξάγεται αποκλειστικά με την Εξ Αποστάσεως μέθοδο εκπαίδευσης (e-learning) (σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκατάρτιση).
  • Συνεχής ανατροφοδότηση των αποριών, ερωτημάτων και διευκρινήσεων από τον υπεύθυνο εκπαιδευτή μέσω email.
  • Περιλαμβάνει εκπαιδευτικό εγχειρίδιο, πρόσθετο επιμορφωτικό εκπαιδευτικό υλικό, οπτικοακουστικό υλικό, επιστημονικά άρθρα, διπλωματικές εργασίες και διδακτορικές διατριβές και σχετική βιβλιογραφία.
  • Η τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου ολοκληρώνεται με την εκπόνηση τελική εργασίας και σύντομων δραστηριοτήτων και αυτοαξιολογήσεων ανά θεματική ενότητα του σεμιναρίου.

Έναρξη 1η Δεκεμβρίου
Χρονική διάρκεια: 400 ώρες (4 μήνες)

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Σκοπός του προγράμματος είναι οι εκπαιδευόμενοι να αποκτήσουν βασικές γνώσεις των αρχών της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης. Επιπλέον, να πραγματοποιούν διδακτικούς σχεδιασμούς που να εναρμονίζονται με τη φιλοσοφία και τους στόχους της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, να οργανώνουν προγράμματα διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης ή ξένης γλώσσας με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών, να αξιοποιούν αποτελεσματικές μεθόδους προσέγγισης της διδασκαλίας σε Δομές μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και κατάρτισης, σε δομές Διά Βίου Μάθησης, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε Κέντρα φιλοξενίας Αιτούντων Άσυλο, σε σωφρονιστικά ιδρύματα, σε δομές διαμονής προσφύγων και μεταναστών και σε χώρους που εκπαιδεύονται ρομά, μουσουλμάνοι κ.λπ.

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

  • Σε εκπαιδευτικούς που εργάζονται ή πρόκειται να εργαστούν σε Κέντρα Διά Βίου Μάθησης και Δομές Δομές Διά Βίου Μάθησης.
  • Σε εκπαιδευτές Ενηλίκων.
  • Σε εκπαιδευτικούς και στελέχη εκπαίδευσης που ασχολούνται με την εκπαίδευση μεταναστών, προσφύγων, ρομά, μουσουλμάνων και άλλων ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.
  • Σε συμβούλους σταδιοδρομίας.
  • Σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές ειδικοτήτων που δύνανται να διδάξουν σε Δομές Διά Βίου Μάθησης.
  • Σε Κοινωνιολόγους, Ψυχολόγους, Κοινωνικούς λειτουργούς και σε άλλους επιστήμονες διαφόρων κατευθύνσεων και ειδικοτήτων.
  • Σε όσους δραστηριοποιούνται στον χώρο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. 

ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ;

  • Μοριοδοτείται  σε προκηρύξεις του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ),  ΣΔΕ (Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας), Δ.Ι.Ε.Κ. κ.ά.
  • Λαμβάνεται σοβαρά υπόψη για απασχόληση σε ιδιωτικούς Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς (ΚΔΒΜ επιπέδου 2, ΙΕΚ, Ιδιωτικά Σχολεία, Κολέγια, Φροντιστήρια κ.λπ.).

ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ

  • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση: Εννοιολογικό πλαίσιο, θεωρητικές προσεγγίσεις και προβληματισμοί
  • Διαπολιτισμική επικοινωνία
  • Βιωματική μάθηση στη Διαπολιτισμική εκπαίδευση
  • Η διαπολιτισμική διάσταση στην αρχική εκπαίδευση και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
  • Ζητήματα Εκπαιδευτικής πολιτικής
  • Βασικές αρχές εφαρμογής της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
  • Διεθνή παραδείγματα παιδαγωγικής ανάπτυξης του πολυπολιτισμικού σχολείου
    Το προσφυγικό φαινόμενο
    Το φαινόμενο της μετανάστευσης
    Εκπαίδευση Ευάλωτων Κοινωνικά Ομάδων
  • Στερεότυπα, Προκαταλήψεις και Ρατσισμός
    Σχολική βία και πολυπολιτισμικότητα
  • Η Διαπολιτισμική Εκπαίδευση στην Ελλάδα
  • Η ζωή στη σχολική τάξη
    Η εκπαίδευση των ρομά στην Ελλάδα και διεθνώς
    H εκπαίδευση της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης
    Η εκπαίδευση των προσφύγων στην Ελλάδα
    Εκπαιδευτική και Διαπολιτισμική Επάρκεια και Ετοιμότητα των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
  • Σύγχρονες μέθοδοι Διδασκαλίας
  • Διδακτική Προσέγγιση της Διαπολιτισμικότητας
  • Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και γνωστικά αντικείμενα
  • Διαπολιτισμικότητα – πολυπολιτισμικότητα και διαχείριση συγκρούσεων
  • Αναστοχαστικά αναλυτικά προγράμματα και μορφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης
  • Μέθοδοι διδασκαλίας της νέας ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

 Το επιμορφωτικό σεμινάριο:

  • Διεξάγεται αποκλειστικά με την Εξ Αποστάσεως μέθοδο εκπαίδευσης (e-learning) (σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκατάρτιση).
  • Συνεχής ανατροφοδότηση των αποριών, ερωτημάτων και διευκρινήσεων από τον υπεύθυνο εκπαιδευτή μέσω email.
  • Περιλαμβάνει εκπαιδευτικό εγχειρίδιο, πρόσθετο επιμορφωτικό εκπαιδευτικό υλικό, οπτικοακουστικό υλικό, επιστημονικά άρθρα, διπλωματικές εργασίες και διδακτορικές διατριβές και σχετική βιβλιογραφία.
  • Η τελική αξιολόγηση του σεμιναρίου ολοκληρώνεται με την εκπόνηση τελική εργασίας και σύντομων δραστηριοτήτων και αυτοαξιολογήσεων ανά θεματική ενότητα του σεμιναρίου.

GDPR – General Data Protection Regulation (8h)

Ο σκοπός του σεμιναρίου είναι η βασική ενημέρωση του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων σύμφωνα με τον Κανονισμό 2016/679 και τις πρακτικές επιπτώσεις του. Το σεμινάριο στοχεύει στην ενημέρωση, προτείνοντας λύσεις σε καίρια σημεία για την προστασία της εταιρίας και την εναρμόνισή της σύμφωνα με τον νέο Ευρωπαϊκό Κανονισμό για την Προστασία Προσωπικών Δεδομένων (GDPR).

Ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων αυξάνει σημαντικά την υποχρέωση των εταιριών και τη συμμόρφωσή τους ως προς τη προστασία των προσωπικών δεδομένων έχοντας πλέον την ανάγκη αντιμετώπισης των νέων αναγκών που προβλέπουν πρόστιμα ισάξια με το 4% του ετήσιου τζίρου της εκάστοτε εταιρίας και με ανώτατο όριο μέχρι 20 εκατομμύρια ευρώ.

Με το πέρας του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα έχουν ενημερωθεί για τις βασικές απαιτήσεις του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Διάρκεια Σεμιναρίου: 8 ώρες

Έναρξη: 28/04/2018